Harga, Brand Image, Dan Atribut Produk Serta Pengaruhnya Terhadap Keputusan Pembelian Smartphone Berbasis Android
Abstract
The purpose of this study is to: (1) analyze the influence of brand image on purchase decisions android smartphone; (2) analyze the effect of price on purchase decisions android smartphone; and (3) analyze the influence of product attributes on purchase decisions android smartphone; (4) analyzing the influence of brand image, price, and product attributes together on purchasing decisions android smartphone. The method used is descriptive-quantitative. Place of research on campus of STIE Ahmad Dahlan Jakarta with a sample of the regular students majoring in management and accounting. Slovin sample is determined by the formula. The research variables teridiri of Price, Brand Image, Product Attribute, and Purchase Decision. Analysis technique using classical assumption, F test, t test. Previous research instruments testing using validity and reliability test. The results of these empirically concluded that: (1) the price sginifikan influence on purchasing decisions android smartphone; (2) brand image significantly influence purchasing decisions android smartphone; (3) product attributes significantly influence purchasing decisions android smartphone; and (4) the fourth brand image, price, and product attributes together significantly influence purchasing decisions android smartphone. The posibble reason are discussed in this article.
References
Akbar, 2012. Analisis Pengaruh Citra Merek, Harga, dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Notebook Toshiba. Fakultas Ekonomi, Universitas Gunadarma
Boyd, et. al. 2000. Manajemen Pemasaran; Steam Pendekatan Strategis dengan Orientasi Global. Jakarta: Erlangga.
Davis, Keith dan Newstrom, 2000. Perilaku Dalam Organisa.si, Edisi ketujuh. Jakrata: Penerbit Erlangga.
Eko, L., 2013. Selama 5 Tahun Pengguna Android mencapa 1 Milyar. Sumber: https://goo.gl/QXKvuo (diakses pada tanggal 29 Okt, 2015)
Ghozali, Imam, 2009. Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Pogram SPSS. Edisi Keempat, Penerbit Universitas Diponegoro
Kotler, P., 2006. Manajemen Pemasaran. Edisi 11. Jakarta: PT. Indeks
Kotler, P., dan Amstrong, 2001, Prinsip Prinsip Manajemen„ Jilid 1 Edisi Kedelapan, Alih Bahasa Oleh Damos Sihombing, MBA., Jakarta: Penerbit Erlangga. ________.2003. Manajemen Pemasaran. edisi kesebelas, Jakarta: Indeks kelompok Gramedia
Nurlisa dan Sofiyah (2013), Pengaruh Harga, Kualitas Produk, Dan Citra Merck Terhadap Keputusan Pembelian Kecap Manis Merk Bango (Studi Kasus Pada Ibu Rumah Tangga Di Komplek Villa Mutiara Johor Ii Dan Taman Johor Mas). Media Informasi Manajemen. V o. 1 No. 2 Tahun 2013 sumber https://goo.gl/IQcJjK (diakses pada tanugal 29 Oktohcr 2015)
Rakhmantio, L., 2013. Pengaruh Atribut Produk Terhadap Keputusan Pembelian Keripik “Jawara” Pada PT BSD Bandung. E-Jurnal Univ. Widyatama. Sumber: https://goo.gl/nOZt1N diakses tanggal 24 Desember 2016
Sari, A., K. 2013. Pengaruh Citra Merek dan Keltiarga Terhadap Keputusan Pembelian Honda Beat. Jurnal Ilmu Manajemen. 1(1), pp :285-296.
Sussnto, H., Handayani, W., 2013. Pengaruh Atribut Produk Terhadap Keputusan Pembelian Handphone Samsung Galaxy Series. UG Jurnal Vol. 7 No. 05 Tahun 3013 Hal 17-20. Sumber: https://goo.gl/pi9itb diakses tanggal 24 Desember 2016.